interview

Genomineerde aan het woord: Timmerfabriek Peter Dekker

De periode van januari 2016 tot en met juli 2017 stond weer bol van inspirerende crowdfunding campagnes. Ook zit crowdfunding, na een klein dipje, weer volop in de groei. En dat moet natuurlijk gevierd worden! Sinds 2015 bieden de Nederlandse Crowdfunding Awards, een initiatief van branchevereniging Nederland Crowdfunding, een podium aan de meest toonaangevende crowdfunding campagnes van Nederland. Ook dit jaar zullen de beste, meest inspirerende en meest game-changing crowdfunding campagnes en de ondernemers erachter worden bekroond.

In aanloop naar de awards in oktober presenteren we alvast alle gelukkig ondernemers die kans maken op de titel: Beste Crowdfunding Campagne 2016-2017. Timmerfabriek Peter Dekker is succesvol gefinancierd door crowdfunding platform Kapitaal Op Maat

1.Yes: jullie zijn genomineerd voor de Nederlandse Crowdfunding Awards, hoe voelt dat?

Dat voelt super! Dit heeft het team, zeker na alles wat we hebben meegemaakt de afgelopen 3 jaar, meer dan verdiend!

2.Wie zijn jullie en voor welke stap in jullie onderneming hebben jullie crowdfunding ingezet?

Wij zijn een timmerfabriek en produceren ramen, deuren en kozijnen. Wij hebben crowdfunding nodig gehad om onze groei te financieren. De bouw trekt gigantisch hard aan en er was kapitaal nodig om daarop in te kunnen spelen.

3.Waarom hebben jullie ervoor gekozen om crowdfunding in te zetten?

De banken konden niets voor ons doen. Crowdfunding was een mooi alternatief.

4.Hebben jullie aan de crowdfunding campagne nog meer overgehouden buiten de funding om, zoals zichtbaarheid of contacten?

Ja, we hebben erg leuke reacties ontvangen. We hopen dat hier ook nieuwe klanten uit voort komen in de toekomst.

5.Wat was voor jullie de meest belangrijke les die jullie leerden tijdens de crowdfunding campagne?

Dat niet alleen wij als team vertrouwen hebben in onze organisatie maar ook investeerders achter je staan. Dit geeft je nog meer spirit om door te gaan!

6.Wat was een opvallend moment – een hoogtepunt of een dieptepunt – in jullie campagne?

Het duurde een tijd voordat we online kwamen. Dat was wel even onzeker. Het absolute hoogtepunt was dat we binnen 2 uur binnengestroomd waren. Dit was echt geweldig en gaf ons heel veel adrenaline.

7.Zijn jullie van plan om crowdfunding nogmaals in te zetten in de toekomst?

Ik denk het zeer zeker wel!

 

Benieuwd naar alle genomineerden? Check it out!
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent crowdfunding? Meld je dan hieronder aan voor de nieuwsbrief.

Meer ervaringen

ondernemer

De bedenker van KidsWatcher

Bekijk
investeerder

Jan-Dik Boot: fervent participeren via crowdfunding

Bekijk
adviseur

Adviseren over crowdfunding: B&P Accountants

Bekijk

Heeft u de smaak te pakken?

Zelf aan de slag gaan met crowdfunding is niet moeilijk.
Met deze tips bent u helemaal startklaar.

Naar het stappenplan

Op de hoogte blijven?

Aboneer u op de Start Crowdfunding nieuwsbrief.