interview

Genomineerde aan het woord: Strandpaviljoen Zuidpier

De periode van januari 2016 tot en met juli 2017 stond weer bol van inspirerende crowdfunding campagnes. Ook zit crowdfunding, na een klein dipje, weer volop in de groei. En dat moet natuurlijk gevierd worden! Sinds 2015 bieden de Nederlandse Crowdfunding Awards, een initiatief van branchevereniging Nederland Crowdfunding, een podium aan de meest toonaangevende crowdfunding campagnes van Nederland. Ook dit jaar zullen de beste, meest inspirerende en meest game-changing crowdfunding campagnes en de ondernemers erachter worden bekroond.

In aanloop naar de awards in oktober presenteren wij alvast alle gelukkige ondernemers die kans maken op de titel: Beste Crowdfunding Campagne 2016-2017. Strandpaviljoen Zuidpier is succesvol gefinancierd door crowdfunding platform Knab Crowdfunding.

1.Yes: jullie zijn genomineerd voor de Nederlandse Crowdfunding Awards, hoe voelt dat?

Heel gaaf

2.Wie zijn jullie en voor welke stap in jullie onderneming hebben jullie crowdfunding ingezet?

Wij zijn Martin en Ruud. Ik (Martin) heb een marketingachtergrond, daarnaast negen  jaar ervaring met Strandpaviljoen Zeezicht en 2 jaar Seaside Sports (event-bureau met activiteiten voor op het strand en water) en een sterke creatieve conceptuele denker. Ik (Ruud) kom uit de financiële dienstverlening, verantwoordelijk geweest voor het gehele sales en account team van Eurocard Nederland. In 1994 een trainingsbureau gestart voor de zakelijke markt, concepten ontwikkeld voor team-development, daarnaast executive coach van directies, management-teams en individuen.

3.Waarom hebben jullie ervoor gekozen om crowdfunding in te zetten?

Om de realisatie zeker te stellen.

4.Hebben jullie aan de crowdfunding campagne nog meer overgehouden buiten de funding om, zoals zichtbaarheid of contacten?

Zeker, aantal interviews bij week van de ondernemer, op het podium bij het Jong Management Congres van de Rabobank.

5.Wat was voor jullie de meest belangrijke les die jullie leerden tijdens de crowdfunding campagne?

Dat je je uiteindelijke doelen nooit uit het oog moet verliezen, dat je keuzes maakt uit kracht.

6.Wat was een opvallend moment – een hoogtepunt of een dieptepunt – in jullie campagne?

Een hoogtepunt weer is voor de Nederlandse Crowdfunding Awards op het podium te staan.

7.Zijn jullie van plan om crowdfunding nogmaals in te zetten in de toekomst?

Ja, wij zijn weer met een nieuw plan bezig waar Crowdfunding weer een onderdeel van uit zou kunnen maken.

 

Benieuwd naar alle genomineerden? Check it out!
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent crowdfunding? Meld je dan hieronder aan voor de nieuwsbrief.

Meer ervaringen

ondernemer

De bedenker van KidsWatcher

Bekijk
investeerder

Jan-Dik Boot: fervent participeren via crowdfunding

Bekijk
adviseur

Adviseren over crowdfunding: B&P Accountants

Bekijk

Heeft u de smaak te pakken?

Zelf aan de slag gaan met crowdfunding is niet moeilijk.
Met deze tips bent u helemaal startklaar.

Naar het stappenplan

Op de hoogte blijven?

Aboneer u op de Start Crowdfunding nieuwsbrief.