interview

Genomineerde aan het woord: Proeflokaal Bregje

De periode van januari 2016 tot en met juli 2017 stond weer bol van inspirerende crowdfunding campagnes. Ook zit crowdfunding, na een klein dipje, weer volop in de groei. En dat moet natuurlijk gevierd worden! Sinds 2015 bieden de Nederlandse Crowdfunding Awards, een initiatief van branchevereniging Nederland Crowdfunding, een podium aan de meest toonaangevende crowdfunding campagnes van Nederland. Ook dit jaar zullen de beste, meest inspirerende en meest game-changing crowdfunding campagnes en de ondernemers erachter worden bekroond.

In aanloop naar de awards in oktober presenteren wij alvast alle gelukkige ondernemers die kans maken op de titel: Beste Crowdfunding Campagne 2016-2017. Met vandaag de nominatie van Horeca Crowdfunding: Proeflokaal Bregje. Dit is een mooi voorbeeld van serial crowdfunding. Zij haalde meer dan EUR 2.000.000 op voor 10 vestigingen.

1.Yes: jullie zijn genomineerd voor de Nederlandse Crowdfunding Awards, hoe voelt dat?

Heel goed! Wij zijn erg trots dat onze ambassadeurs op deze manier kunnen bijdragen aan de groei van onze formule.

2.Wie zijn jullie en voor welke stap in jullie onderneming hebben jullie crowdfunding ingezet? 

Proeflokaal Bregje is een franchiseformule die is ontwikkeld door de oprichters van de succesvolle franchiseformule ‘La Cubanita’. De formule staat voor lekker en betaalbaar eten in een sfeervolle omgeving. De met zorg bereide gerechten voor een betaalbare prijs, zorgt ervoor dat Bregje toegankelijk is voor iedereen. Daarbij genieten onze gasten van een uitgebreide selectie aan heerlijke bieren en wijnen.

Het eerste project van Proeflokaal Bregje via Horeca crowdfunding Nederland is alweer 2 jaar geleden. Op dit moment hebben we middels crowdfunding 10 vestigingen gefinancierd. Het bevordert de (snelle) groei van onze formule.

3.Waarom hebben jullie ervoor gekozen om crowdfunding in te zetten?

Wij zetten crowdfunding in vanwege het snelle ‘schakelen’. Maar ook de publiciteit en daarnaast de betrokkenheid van alle investeerders is waardevol.

4.Hebben jullie aan de crowdfunding campagne nog meer overgehouden buiten de funding om, zoals zichtbaarheid of contacten?

Hopelijk deze award ;). Ook komen wij zo dichterbij onze gasten te staan en bereiken soms sneller onze doelen, wat de groei weer bevorderd.

5.Wat was voor jullie de meest belangrijke les die jullie leerden tijdens de crowdfunding campagne?

Dat wij constant moeten blijven schakelen, verbeteren en communiceren. Bregje loopt goed en de projecten zijn binnen enkele uren gevuld. Daar werken we hard voor.

6.Wat was een opvallend moment – een hoogtepunt of een dieptepunt – in jullie campagne?

Het moment dat projecten binnen enkele uren vollopen. Dat zijn hoogtepunten en opvallende momenten die best gevierd mogen worden. 

Wat het echter spannend maakte tijdens onze eerste campagne, is dat we door technische omstandigheden een dag later live gingen dan gepland. Ook dit project was ondanks deze kleine hobbel vervolgens binnen enkele uren vol.

7.Zijn jullie van plan om crowdfunding nogmaals in te zetten in de toekomst?

Jazeker!

 

Benieuwd naar alle genomineerden? Check it out!
Op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent crowdfunding? Meld je dan hieronder aan voor de nieuwsbrief.

Meer ervaringen

ondernemer

De bedenker van KidsWatcher

Bekijk
investeerder

Jan-Dik Boot: fervent participeren via crowdfunding

Bekijk
adviseur

Adviseren over crowdfunding: B&P Accountants

Bekijk

Heeft u de smaak te pakken?

Zelf aan de slag gaan met crowdfunding is niet moeilijk.
Met deze tips bent u helemaal startklaar.

Naar het stappenplan

Op de hoogte blijven?

Aboneer u op de Start Crowdfunding nieuwsbrief.